Firma Minsbud.pl specjalizująca się w sprzedaży materiałów hydraulicznych.
A A A

Blachy aluminiowe na nadwozia

Do budowy nadwozi samochodowych są produkowane blachy i taśmy aluminiowe lub ze stopów aluminium (PN-707H-92741). Nadwozie wyko­nane z aluminium jest znacznie lżejsze i bardziej odporne na korozję. Ze względów ekonomicznych — wyższy koszt stosowania blach alumi­niowych — jest uzasadnione ich stosowanie przy budowie nadwozi sa­mochodów ciężarowych i autobusów.
Cenówki na zamówienie, tylko w ofercie http://www.accurate.pl. Zapraszamy do naszego sklepu.
W samochodach osobowych blacha aluminiowa jest wykorzystywana do produkcji takich elementów, jak drzwi, pokrywy silnika, pokrywy bagażnika. Z blach aluminiowych wykonuje się również zewnętrzne de­koracyjne elementy nadwozi, takie jak listwy ozdobne, zderzaki, atrapy chłodnic itp. Na elementy te stosuje się aluminium powleczone cienką warstwą o grubości 0,03 mm tlenku aluminium. Zapobiega to utlenianiu i korozji. Warstwę tlenku aluminium nakłada się elektrolitycznie. Za­bieg ten nazywa się eloksalacją. Elementy aluminiowe po eloksalacji nie mogą być szlifowane. Również prostowanie ich nie jest wskazane, gdyż w trakcie wykonywania tego zabiegu następuje uszkodzenie warstwy ochronnej. Blacha aluminiowa może być spawana.. Podczas spawania na­leży jednak stosować odpowiednie zabiegi neutralizujące szkodliwe dla procesu spawania działanie warstwy tlenkowej, która tworzy się na po­wierzchni. Podczas podgrzewania aluminium nie zmienia barwy, dlatego należy zwracać uwagę na punkt topienia (ok. 930 K), aby nie spowodo­wać uszkodzeń elementu spawanego. Aluminium należy izolować od innych metali, ponieważ po zawilgo­ceniu powierzchni styku mogą występować prądy galwaniczne powodu­jące uszkodzenie korozyjne powierzchni materiału.